Bolečina ni davek na materinstvo

Če ne prej (boleča spolnost, boleči postopki, boleči ginekološki pregledi) je nosečnost čas, ko ženska izve, da je treba potrpeti, da je bolečina normalna, da se telo širi in razteza. Da je del nosečnosti to, da jo boli v križu, kolkih, sramni kosti in da se zaradi bolečine ne more premakniti s hrbta na bok ali hoditi po stopnicah navzdol. Tiste srečnice, ki so šle skozi nosečnost sproščeno in razgibano, pa izvedo, da po porodu se telo še ni okrepilo nazaj, zato boli v kolkih, sramnici, križu, med lopaticami tja do palcev na roki. To pa zaradi dojenja in nošenja otroka. Davek na materinstvo.

Če bi bilo to res, bi ta davek vsaka mama z veseljem plačala. A ni. Bolečina je pogosta spremljevalka mam, ampak ni nujna. Če bi bila nujna, bi bolelo vse in vsako ter vedno enako. Če bi bila nujna, ne bi je znali odpraviti, zmanjšati ali preprečiti. Pa jo. Torej… Bolečina ni davek na materinstvo.

Bolečina je govorica telesa, ki ji je vredno prisluhniti. Pomeni, da delaš več, kot zmoreš, ali močneje, kot zmoreš ali na način, ki ni dober zate. Pomeni, da ne slišiš svojih telesnih potreb in telesa ne upoštevaš, ko ti daje nežnejše znake s prošnjo za pomoč.

Piši mi: info@fiziomama.si ali me pokliči: 041515768

Dojenček joka in se umiri z nošenjem. Vem. RES vem. Ampak, nošenje dojenčka ne pomeni, da izbočiš hrbet, nagneš medenico in zakleneš kolena. Ne pomeni tudi, da stisneš popek noter in medenično dno gor, da se postaviš v idealno držo, ki pa ti ne omogoča učinkovite hoje. Najbrž pa pomeni, da je potrebno bolj obremeniti roke. Nato jih odpočiti. In še kaj.

Anna, katere vaje torej ti priporočaš za mamice v prvih tednih po porodu? – me vprašate. Nobenih. Priporočam, da mamice po porodu nadaljujejo z opazovanjem svojega telesa in gibanjem, ki ga potrebujejo: posedanje in vstajanje s stola ali stranišča so počepi, nošenje otroka je delo z utežmi, odlaganje otroka pa deadlift nivo master. Ter naj dihajo, kot potrebujejo: za sprostitev, za zaznavo, za moč, za izločanje. Naj zibljejo. Se obračajo v postelji. Opazujejo svojo držo in hojo. Jo prilagajajo, da bo vir moči in sproščenosti. Ter naj za individualizacijo napisanega prosijo fizioterapevtko medeničnega dna v osebni obravnavi. Kot jo nudi FizioMama poporodni paket.

To je moje priporočilo za vse, ki mislite, da je bolečina davek na materinstvo. Ni. Pomoč obstaja in ne rabi biti v obliki več tedenskega tečaj vadbe. Je pa za dolgoročno odpravo bolečine pomembno poiskati vzrok, ki je pogosto tudi telesni. Nato vztrajati v doživljanju sreče v telesu, ki ga imaš.