Prolaps – kaj pa zdaj?

Je operacija nujna pri prolapsu 3. stopnje? Kaj narediti, če opažaš prolaps 6 mesecev po porodu? Se stanje popravilo samo od sebe? Lahko telovadim? Ko bi vsako vprašanje imelo le dva možna odgovora! Življenje pa se nam zgodi v sivini vmes…

Na prolaps različni profili in celo izvajalci lahko gledamo skozi več leč. Pomembno se je zavedati, da ima prolaps strukturno kompomento (torej vse te kele, ki jih lahko diagnosticiramo) in funkcionalno oz. simptomatsko komponento (torej vse simptome, ki to diagnozo spremljajo in jih občutiš). Kar je izziv obravnave je dejstvo, da ni nujno da obe gresta z roko v roki.

Na kaj torej bodi pozorna, ko dobiš diagnozo prolaps oz. ko opažaš znake, ki jih izbrani iskalnik poveže s prolapsom?

Prvo: opredeliti, kaj prolaps je. Medicinski izrazi, ki jih uporabljamo za postavljanje diagnoz, niso nujno najbolj natančni opisovalci dogajanja v celotnem področju medeničnega dna. In to funkcionalno dogajanje v področju medeničnega dna je cilj fizioterapevtskega pregleda in obravnave.

Drugo: keglove vaje niso rešitev za vsako težavo. Prolaps je stanje medsebojne odvisnosti in razporeditve pritiskov/prenosa sil več struktur in tkiv. Gibanje, moč in koordinacija naj se zgodijo v medenici in celem telesu. V zate primernih in specifičnih vzorcih.

Tretje: kaj je cilj obravnave. Strukturne spremembe se dogajajo tudi v področju medeničnega dna, čeprav že res, da jih bolj opazimo v poporodnem obdobju ali v predmenopavzi. Je cilj tvoje obravnave “vrniti stanje” ali zmanjšati simptome?

FizioMama ti pomagam v odgovorih na zgornja vprašanja in v tvoji individualni, specifični obravnavi. Tudi, če je tvoj cilj dosegljiv izključno s kirurškim pristopom. Uspešnejši bo, če bo tvoje medenično dno in celo telo pripravljeno na nove razporeditve. Kot vedno pa velja: ne čakaj na maj ali na to, da težave postanejo nevzdržne. Ti si naložba in FizioMama posvet, niti pregled, ni bav-bav.

v

,